10 juni 2013

Sigma introduceert de beste hoogglanslak voor buiten met 10 jaar garantie

10 juni 2013

De nieuwe Sigma S2U Allure Gloss is het eerste verfsysteem waarbij schilderbedrijven hun opdrachtgevers de garantie kunnen geven dat ze de komende tien jaar geen omkijken meer hebben naar het schilderwerk. Tot nu toe was dit maximaal acht jaar. Deze belofte kan de verfproducent waarmaken dankzij de DGS-technologie of Dual Guard System, een door Sigma Coatings ontwikkelde technologie die het hoofdbindmiddel beschermt tegen afbraak door UV-straling.

Pim Becker, marketing manager van Sigma: 'Sigma Coatings is op dit moment de enige aanbieder die deze 10 jarige ‘schildervrij’ garantietermijn biedt. Wanneer S2U Allure Gloss op de juiste manier verwerkt wordt, kan de buitenduurzaamheid met jaren worden verlengd. Bovendien is ook het applicatiegemak sterk toegenomen. Sigma S2U Allure Gloss is nu nog lichter en soepeler te verwerken.'

Sigma S2U Allure Gloss werd in 2007 geïntroduceerd als de technisch en esthetisch meest duurzame buitenverf die de markt te bieden had. De prestaties op het gebied van weerbestendigheid, dekkracht, glans, slijtvastheid en continuïteit waren en zijn nog steeds ongeëvenaard in de markt. Deze premiumpositie wordt verstevigd nu het product verder is verbeterd qua kleur- en glansbehoud op de zeer lange termijn. Hierdoor zijn onderhoudsintervallen en garanties op het schilderwerk mogelijk tot tien jaar. 'De garantie wordt altijd op projectbasis afgegeven, samen met het schildersbedrijf', legt Becker uit. 'Een blijvend mooi eindresultaat is immers een combinatie van de beste verf en hét vakmanschap van de schilder. Daarnaast bieden wij ook een pakket aan verftechnische advisering vooraf en begeleiding tijdens de werkzaamheden. Na een laatste controle van de verflaag krijgt de opdrachtgever het certificaat overhandigd met een gezamenlijk overeengekomen garantietermijn van maximaal 10 jaar schildervrij.'

Met de vernieuwde Sigma S2U Allure Gloss kunnen schilders- en vastgoedonderhoudsbedrijven hun opdrachtgevers helpen bij het beheersbaar maken van de exploitatiekosten op de lange termijn. Daarnaast biedt het vernieuwde product ook voor de verwerker zelf een verbetering. Becker: 'We hebben goed geluisterd naar wat de schilder wil die vijf tot zes uur per dag met het product bezig is. En dat is applicatiegemak. Sigma S2U Allure is daarom nóg lichter en soepeler te verwerken, het hele jaar door. Tussen nul en dertig graden Celsius is de verf uitstekend te gebruiken. Daarnaast kent de verf nagenoeg geen blaasvorming en is ook de aanvangsglans bijzonder hoog. Hiermee heb je als schilder direct eer van je werk.'

Sigma S2U Allure Gloss is een hoogglans lakverf voor buiten op basis van polyurethan-alkydhars met DGS technologie. DGS staat voor het Dual Guard System, een door Sigma Coatings ontwikkelde technologie die het hoofdbindmiddel beschermt tegen afbraak door UV-straling. Dit komt ten goede aan de verwerking en droging van de verf en het kleur- en glansbehoud op lange termijn. Sigma S2U Allure Gloss is vanaf juni 2013 verkrijgbaar bij de professionele verfhandel in blikken van 1 en 2,5 liter.