02 oktober 2017

Sigma S2U Allure

Sigma S2U Allure

02 oktober 2017

SIGMA S2U ALLURE: DUURZAAM IN RENDEMENT EN MILIEU

Uithoorn, mei 2017 - Sigma S2U Allure verlengt de onderhoudscyclus voor buitenhoutwerk tot wel 10 jaar. Het hout wordt optimaal beschermd dankzij een bindmiddelcombinatie die 51 procent biobased is. Duurzaam dus, voor portemonnee én milieu.

Gerard van der Worp zit als technical manager Architectural Coatings bij PPG Industries regelmatig om de tafel met de voorschrijvende markt. In zijn technisch advies neemt Gerard dan al snel Sigma S2U Allure op. ‘Gemeenten, vastgoedonderhoudsbedrijven, woningcorporaties: allemaal zoeken ze naar zo laag mogelijke kosten voor onderhoud. Daar draagt deze verf bij uitstek aan bij.’ In overleg met het vastgoedonderhoudsbedrijf, vertelt Gerard, staan zij met Sigma S2U Allure garant voor een schildervrije periode van het buitenwerk tot wel tien jaar. Dat geldt niet alleen voor hoogglans, maar nu ook voor zijdeglans.
 

DUBOkeur® en DGS®

Dankzij de langere onderhoudsintervallen zijn er minder manuren en verf nodig. En daarmee ook minder transport, wat de vermindering van de CO2-uitstoot weer ten goede komt. Het maakt Sigma S2U Allure alleen al daarom tot een uiterst duurzame verf, die daarvoor is beloond met het keurmerk voor duurzaam bouwen (DUBOkeur®). De technologie achter deze duurzaamheid is de unieke bindmiddelcombinatie Dual Guard System® (DGS®), die voor 51 procent uit herwinbare grondstoffen bestaat.
 

Visie op duurzaamheid

In de voorschrijvende markt speelt duurzaamheid een steeds grotere rol en dat maakt Sigma S2U Allure met biobased bindmiddel en 10 jaar schildervrij-belofte dus zéér relevant. PPG Industries, het moederbedrijf van Sigma Coatings, streeft naar een verdere ontwikkeling van producten die aan deze vraag voldoen. Met Sigma Coatings nemen we hierin onze verantwoordelijkheid, benadrukt Maarten Buijs, manager sustainability and new business development bij PPG Industries. ‘Sigma S2U Allure is weliswaar al langer op de markt, maar het bindmiddel hebben we doorontwikkeld. En dat op eigen initiatief, vanuit onze visie op duurzaamheid. We weten dat ook onze producten impact hebben op de omgeving en blijven ze daarom doorontwikkelen. Daar zijn we nooit klaar mee. Onze klanten weten en waarderen dat.’